Teorije zavere ili strah od života




Ovih dana nailazim na razne poruke koje se tiču teorija zavere, podstaknute korona virusom. Nekada sam i sam bio zadojen sa tim teorijama. Ni sam ne znam kako sam ih prevazišao. Verovatno mi se više dopalo da živim život, nego da budem u strahu od toga šta će se desiti u budućnosti.

Postavio bih pitanje, ako su teorije istinite, možda bi i tako trebalo da se desi, jer su neke stvari zapisane u Bibliji. Jer zaista vam kažem dok ne prođe nebo i zemlja, neće ni jedna jota ili crtica od zakona nestati, dok se sve ne zbude ( Matej 5, 18). 

A o danu i času niko ne zna, ni anđeli nebeski, do Otac moj sam (Matej 24,36). Možda smo i mi sada sada svedoci jednog takvog vremena, a možda i nismo. Postavio bih pitanje kao hrišćanin ako su teorije zavere istinite ili nisu, šta svim tim?

Šta ja mogu za sebe da uradim ovde i sada?

Da li ću da živim u strahu, ili ću da živim život?

Odluka je na svakome od nas pojedinačno.

Svedoci smo jednog novog doba u kome se dešavaju katastrofe. One su se dešavale i u prošlosti. Brzina prenosa informacija, napredak tehnologije, uvećanja broja stanovništva je dovela do toga se broj nesreća povećao. Sve te stvari povećavaju strah. Čini mi se, strah od života. I zbog toga što ne živim život ovde i sada, dešava se da okrivljujemo druge ( Boga, druge ljude, bližnje, Bila Gejtsa i ostale).

Sa druge strane i ako se ispostave da su neke stvari istinite i da nas u vremenu u kom jesmo zaista očekuje još veća katastrofa. Da li znači da nećemo živeti? Možda ćemo izgubiti smisao da živimo?

Nekada i sam bivam uplašen od svih ovih stvari. A onda mi se javi jedna velika nada.

Bilo ih je mnogo u prošlosti kako u hrišćanskoj tako i u drugim tradicijama.


Spomenuo bih Viktora Frankla, koji je bez obzira na vreme u kome se našao, pronašao svoj smisao. Pronašao ga je u koncentracionom logoru. U stanju potpunog besmisla i beznađa ga je pronašao i tako je i preživeo. To mi daje nadu da u bilo kojoj situaciji u kojima se budemo našli možemo da sačuvamo svoje ljudsko dostojanstvo i pronađemo smisao života.

#viktorfrankl #teorijezavere #biblija #svetopismo #strahodživota #bible #živetiživot


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Moja molitva

Kako sam smršao 20 kg

Obične stvari