ВТО - ВАНТЕЛЕСНА ОПЛОДЊА, ИСКУСТВО

Овај текст сам одлучио да пишем, можда ће некоме да користи, а уколико будете имали неких додатних питања, будите слободни па ме контактирајте.
Пре неколико година моја супруга и ја смо хтели, као млади брачни пар, да имамо децу. Није нам се остварило због здравстевних проблема. У почетку супругиних, оперисала је миом. А онда је уследио опоравак од годину дана. Након тога смо наставили са покушајима, али је трудноћа изостала. Испоставило се да и ја имам проблем, са налазима, олигоспермија. Кренуо сам да узимам препоручене лекове ( Л аргинин, Л карнитин). Ови лекове нису дали неке велике промене. Једини лек који је помогао јесте нолвадекс. Он је побољшао бројност. Будући да сам га узимао 40 дана, већ при следећем налазу бројност је пала. (Иначе тај лек је на хормонској бази и баш ми је тешко пало његово конзумирање). Онда сам гуглао по нету и изгуглао један лек који ми је у сваком смислу пријао. Реч је о индијском леку шилађит. Њега сам конзумирао неких три месеца.У међувремену смо отишли на прву инсеменацију која није успела. И то нам је тешко пало. Без обзира на свесност о проценту успешности инсеменација. Том приликом сам сазнао да се мени стање у бројности драстично повећало, чак четири пута. То нам је дало наду, да можда може и природно да дође до трудноће. На следећем прегледу доктрока је открила миом. Уследила је још једна операција. Након опоравка докторка је саветовала да предамо захтев за ВТО.
Извадили смо све налазе и спремали се да предамо папирологију. Консултовали смо се са свима који су знали нешто о томе. Разних предлога је било. Ми смо хтели да предамо захтев и да то иде о трошку државе. Приватно ићи је поприличан издатак. А онда смо сазнали да је то процедура која може да траје. Од неколико месеци до годину дана. У страху да се не појави опет нешто, почели смо да прикупљамо новац како бисмо то урадили приватно. Остало је још питање где ћемо то урадити. Овде, или у иностранству. После распитивања, одлучили смо се да то буде Prague fertility centre, под вођством Соње Лазаровске. 
Врло брзо смо ступили у контакт са њима. Супруга је добила инструкције за терапију. Након осам дана од узимања терапије, обрели смо се у Прагу. Примила нас је изузетно љубазна докторка Соња. Први коментар је био, "ви први пут, па код нас" - са осмехом на лицу и црногорским акцентом. Погеледала је налазе и супругине и моје." Ваши налази указују да сте за ВТО", рекла је. И једна реченица која се мени јако допала "да чекамо можемо увек, хајде да деламо...".
Била је отворена и рекла је какве су могућности. Бројно стање јајних ћелија код супруге није било обећавајуће. Али докторка је рекла да се они боре за сваки ембрион. Резултат свеукупног њиховог залагања и учинка је био на високом нивоу. Задовољна је била докторка, а и ми. 
Пронашли смо смештај у близини клинике, јако повољан са паркингом, апартманског типа је. Са добрим конекцијама за град. 
Свеукупан доживљај одласка на ВТО, иако носи неизвесност и неку врсту стрепње, па и страха је био диван. Боравак у тако лепом граду амортизује све то. Људи су мирни, нема буке. Док возите, не труби нико, не блицају итд. Измештање из Београда нам је много значило и пријало. У једној средини која је много лепа. Од пријатеља смо добили подршку и то идите и уживајте и опустите се. И заиста, иако је то тешко, помогле су ми те речи, па смо се заиста и опустили. На томе хвала. Мој професор Владета Јеротић је говорио како су деца прилог браку. То сам спомињао и супрузи да идемо да уживамо, а ако дође до прилога супер, а ако не...наставићемо да уживамо заједно и да будемо прилог један другом.
Захвалан сам драгом Богу што смо били тамо. 
Уследио је повратак кући.
Био сам много љут када сам дошао. 
Зашто то не може да буде код нас тако?
Разумем да смо земља у транзицији и да немамо пара и мучимо много мука.
Шта је тамо било боље, па ја сада пишем текст. 
Па само соба са мушкарце где остављају узорак је нормалана, чиста и светла. Сви они који су били да остављају узорак код нас на нашим државним клиникама, знају о чему причам. Мени је то као у хорор филмовима. Па не може нико да ми каже да се баш толико пара нема макар за кречење. Да не помињем остале ствари. Са супругине стране, није осетила анестезију, приликом пункције јајних ћелија. Притом располажу са најсавременијим средствима у домену ВТО. 
Да сумирам:
Уколико сте у финансијској могућности да идете негде на ВТО, боље је да одете негде ван. Изаберите лепо место. Не штедите на смештају, јер ћете проћи можда 100 евра јефтиније. А то је исто значајно да вам буде лепо. И још мноооогоооо битније...
...као тренер животних вештина бих скренуо пажњу да партнери међусобно разговарају о томе шта их мучи. Да деле своје емоције и да буду спремни да чују један другог. У нашем менталитету је да је мушкарац јак, али је природно да му буде тешко. Сузе су ОК за све нас. У реду је да будемо слаби и да то показујемо, јер нас откривање "наших слабости" ( које су као такве " слабе" у нашим главама), чини да се ослободимо и будемо јачи.




Primjedbe

  1. Naš dragi drugar Ilija je začet u Pragu. Isto iskustvo su imali i njegovi roditelji. I oni su prvo tamo otišli.

    OdgovoriIzbriši
  2. Drago mi je da je tako. Da je sreće, pa da imamo takav standard, da možemo sami da odaberemo gde ćemo se lečiti i da ne razmišljamo o novcu. Ili još bolje, da to možemo da obavimo i ovde, u istim uslovima i čistom gradu i bez pritisaka sa raznih strana. Nekoliko parova koji su išli na VTO su pominjali izmeštanje.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi s ovog bloga

Moja molitva

Kako sam smršao 20 kg

Obične stvari